2024-2025 ՈւՍՈւՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ԸՆԴՈւՆԵԼՈւԹՅԱՆ (ԸՍՏ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻԱՏԻ Ու ԱՆԸՆԴՀԱՏ ԵՎ ԻՆՏԵԳՐԱՑՎԱԾ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԻ) ՆԵՐԲՈւՀԱԿԱՆ` «ԳԾԱՆԿԱՐ» ՔՆՆԱԿԱՆ ԱՌԱՐԿԱՅԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԸ, ՔՆՆԱԿԱՆ ԱՌԱՋԱԴՐԱՆՔՆԵՐԸ ԵՎ ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ՉԱՓԱՆԻՇՆԵՐԸ
ՄԱՍՆԱԳԻՏՈւԹՅՈւՆՆԵՐ
073101.00.6 - «Ճարտարապետություն»
Վերոնշյալ մասնագիտություններով «Գծանկար» առարկայի ընդունելության քննությունների քննական առաջադրանքները և գնահատման չափանիշները:
ԳԾԱՆԿԱՐ (Ճ
«Գծանկար» առարկայի քննությունը նպատակ ունի ստուգելու և գնահատելու դիմորդի ծավալատարածական ընկալման և վերապատկերման ունակությունները, կատարման տեխնիկան, հաշվի առնելով գծանկարի առաջադրանքի կատարման քննական պահանջները`
ԳԾԱՆԿԱՐ
073101.00.6 «Ճարտարապետություն» մասնագիտությամբ դիմորդները նկարում են գիպսե դիմաքանդակ (Գատամելատ, Սոկրատես, Հոմերոս)` համաձայն Ձև 1-ի:
Գիպսե դիմաքանդակի և հարթաքանդակի ընտրությունը կատարվում է վիճակահանությամբ:
Դիմորդների նստատեղերի ընտրությունը, ըստ համարակալման, նույնպես կատարվում է վիճակահանությամբ:
Առաջադրանքի կատարման համար տրվում է`
073101.00.6 «Ճարտարապետություն» մասնագիտության համար 8 ժամ, (240 րոպե + 60 րոպե ընդմիջում + 240 րոպե):
Առաջադրանքը կատարվում է A2 ձևաչափի գծագրական թղթի վրա (վատման)` տարբեր կոշտության գրաֆիտե սև մատիտներով:
Քննական առաջադրանքը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները՝
Առաջադրանքի գնահատման չափանիշներն են՝
Նախապես ծածկագրված քննական աշխատանքներն ստուգվում և գնահատվում են հանձնաժողովի անդամների կողմից: Դրական են համարվում 7.5 և բարձր միավորները (համաձայն ՀՀ կառավարության 2012 թվականի ապրիլի 26-ի N 597-Ն որոշման). գնահատման միավորները նշանակվում են հարյուրերորդական մասի պահպանումով, այնուհետև` միջինացվում:
Ընդամենը՝ 20 միավոր
Ձև 1
«Ճարտարապետություն» մասնագիտության համար
«Գծանկար» քննական առարկայի վիճակագրությամբ ընտրվող
դիմաքանդակներ
1. Դիմաքանդակներ («Ճարտարապետություն» մասնագիտություն)
2024-2025 ՈւՍՈւՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ԸՆԴՈւՆԵԼՈւԹՅԱՆ (ԸՍՏ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻԱՏԻ Ու ԱՆԸՆԴՀԱՏ ԵՎ ԻՆՏԵԳՐԱՑՎԱԾ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԻ) ՆԵՐԲՈւՀԱԿԱՆ` «ԳԾԱՆԿԱՐ» ՔՆՆԱԿԱՆ ԱՌԱՐԿԱՅԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԸ, ՔՆՆԱԿԱՆ ԱՌԱՋԱԴՐԱՆՔՆԵՐԸ ԵՎ ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ՉԱՓԱՆԻՇՆԵՐԸ
ՄԱՍՆԱԳԻՏՈւԹՅՈւՆՆԵՐ
021201.00.6 - «Դիզայն»
Վերոնշյալ մասնագիտություններով «Գծանկար» առարկայի ընդունելության քննությունների քննական առաջադրանքները և գնահատման չափանիշները:
ԳԾԱՆԿԱՐ (Դ
«Գծանկար» առարկայի քննությունը նպատակ ունի ստուգելու և գնահատելու դիմորդի ծավալատարածական ընկալման և վերապատկերման ունակությունները, կատարման տեխնիկան, հաշվի առնելով գծանկարի առաջադրանքի կատարման քննական պահանջները`
ԳԾԱՆԿԱՐ
021201.00.6 «Դիզայն» մասնագիտության դիմորդները նկարում են դեկորատիվ գիպսե հարթաքանդակով (խաղողի տերևներով, բուսական տարրով կամ խնձորով) և կուժով ու կտորով պարզ նատյուրմորտ համաձայն Ձև 1-ի:
Գիպսե դիմաքանդակի և հարթաքանդակի ընտրությունը կատարվում է վիճակահանությամբ:
Դիմորդների նստատեղերի ընտրությունը, ըստ համարակալման, նույնպես կատարվում է վիճակահանությամբ:
Առաջադրանքի կատարման համար տրվում է`
021201.00.6 «Դիզայն» մասնագիտության համար 6 ժամ, (180 րոպե + 60 րոպե ընդմիջում + 180 րոպե):
Առաջադրանքը կատարվում է A2 ձևաչափի գծագրական թղթի վրա (վատման)` տարբեր կոշտության գրաֆիտե սև մատիտներով:
Քննական առաջադրանքը ներառում է հետևյալ բաղադրիչները՝
Առաջադրանքի գնահատման չափանիշներն են՝
Նախապես ծածկագրված քննական աշխատանքներն ստուգվում և գնահատվում են հանձնաժողովի անդամների կողմից: Դրական են համարվում 7.5 և բարձր միավորները (համաձայն ՀՀ կառավարության 2012 թվականի ապրիլի 26-ի N 597-Ն որոշման). գնահատման միավորները նշանակվում են հարյուրերորդական մասի պահպանումով, այնուհետև` միջինացվում:
Ընդամենը՝ 20 միավոր
Ձև 1
«Դիզայն» մասնագիտության համար
«Գծանկար» քննական առարկայի վիճակագրությամբ ընտրվող
դեկորատիվ հարթաքանդակներ
1. Քննական նատյուրմորտի օրինակներ տարբեր հարթաքանդակներով՝ կճուճով և կտորով
(«Դիզայն» մասնագիտություն)
![]() |
![]() |
![]() |
ա) Խաղողի տերևներով նատյուրմորտ | բ) Բուսական տարրով նատյուրմորտ | գ) Խնձորով նատյուրմորտ |
2024-2025 ՈւՍՈւՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ԸՆԴՈւՆԵԼՈւԹՅԱՆ (ԸՍՏ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻԱՏԻ Ու ԱՆԸՆԴՀԱՏ ԵՎ ԻՆՏԵԳՐԱՑՎԱԾ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԻ) ՆԵՐԲՈւՀԱԿԱՆ` «ԳԾԱԳՐՈւԹՅՈւՆ» ՔՆՆԱԿԱՆ ԱՌԱՐԿԱՅԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԸ, ՔՆՆԱԿԱՆ ԱՌԱՋԱԴՐԱՆՔՆԵՐԸ ԵՎ ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ՉԱՓԱՆԻՇՆԵՐԸ
ՄԱՍՆԱԳԻՏՈւԹՅՈւՆՆԵՐ
073101.00.6 - «Ճարտարապետություն»
Վերոնշյալ մասնագիտություններով «Գծագրություն» առարկայի ընդունելության քննությունների քննական առաջադրանքները և գնահատման չափանիշները:
ԳԾԱԳՐՈւԹՅՈւՆ
«Գծագրություն» առարկայի քննությունը նպատակաուղղված է ստուգելու դիմորդների գրաֆիկական աշխատանքների կատարման ունակությունները, ծավալատարածական ընկալման և պատկերման մակարդակը: Քննական տոմսերն ընդգրկում են երկու բաժիններ՝ պրոյեկցիոն գծագրություն և երկրաչափական կառուցման խնդիրներ, որոնցում լուսաբանվում են հետևյալ թեմաները.
Առաջադրանքի և դիմորդների նստատեղերի ընտրությունը կատարվում է վիճակահանությամբ: Քննության համար տրվում է 4 ժամ (240 րոպե): Առաջադրանքը կատարվում է A2 ձևաչափի գծագրական թղթի վրա:
Քննական տոմսերում ներառված են հետևյալ երկու խնդիրները՝
ԱՌԱՋԱԴՐԱՆՔԻ ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ՉԱՓԱՆԻՇՆԵՐ
Առաջին առաջադրանքը բաժանվում է բաղադրիչների և գնահատվում հետևյալ կերպ.
Նախապես ծածկագրված քննական աշխատանքներն ստուգվում և գնահատվում են հանձնաժողովի անդամների կողմից: Դրական են համարվում 7.5 և բարձր միավորները (համաձայն ՀՀ կառավարության 2012 թվականի ապրիլի 26-ի N 597-Ն որոշման). գնահատման միավորները նշանակվում են հարյուրերորդական մասի պահպանումով, այնուհետև` միջինացվում:
Ընդամենը՝ 20 միավոր
«Կոմպոզիցիա» առարկայի ուղեցույցի թարմացված տարբերակ, քննական երկրաչափական մարմինների ցանկ:
2025-2026 ՈւՍՈւՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ԸՆԴՈւՆԵԼՈւԹՅԱՆ (ԸՍՏ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ Ու ԱՆԸՆԴՀԱՏ ԵՎ ԻՆՏԵԳՐԱՑՎԱԾ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԻ) ՆԵՐԲՈւՀԱԿԱՆ ՔՆՆԱԿԱՆ ԱՌԱՐԿԱՅԻ՝ «ԿՈՄՊՈԶԻՑԻԱ»-Ի ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ, ՔՆՆԱԿԱՆ ԱՌԱՋԱԴՐԱՆՔԸ ԵՎ ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ՉԱՓԱՆԻՇՆԵՐԸ
ՄԱՍՆԱԳԻՏՈւԹՅՈւՆ
021201.00.6 - «Դիզայն»
ԿՈՄՊՈԶԻՑԻԱ
Մասնագիտական ծրագիր.
Ներկայացված կոմպոզիցիայի դիտարկմամբ ստուգվում և գնահատվում են դիմորդի ստեղծագործական կարողությունները և կատարողական հմտությունները՝ քննական պահանջների պահպանմամբ: Թույլատրելի է գծագրական գործիքների կիրառումը: Երկրաչափական մարմինների ընտրությունը կատարվում է վիճակահանությամբ (համաձայն Ձև 1-ի)։ Դիմորդների նստատեղերի ընտրությունը, ըստ համարակալման, նույնպես կատարվում է վիճակահանությամբ:
Աշխատանքի կատարման համար տրվում է 4 ժամ (240 րոպե)՝ առանց ընդմիջման:
Աշխատանքի գնահատման համար կարևորվում է ներկայացված պահանջների ապահովումը:
Աշխատանքը կատարվում է A3 ձևաչափի գծագրական թղթի (վատման) վրա գրաֆիտե սև մատիտով:
Քննական առաջադրանք.
Ընտրված երկրաչափական մարմինների համակցմամբ ստեղծել ծավալային եռաչափ կոմպոզիցիա՝ կատարելով այն երկու կետով կառուցվող հեռանկարի սկզբունքով և լուսաստվերային մշակմամբ:
Առաջադրանքի կատարման համար վիճակահանության սկզբունքով թվով 10 (տասը) երկրաչափական մարմիններից /խորանարդ, գլան, գունդ, կոն, քառանկյուն բուրգ, վեցանկյուն պրիզմա, ուղղանկյուն պրիզմա, սալիկ՝ քառանկյուն, սալիկ՝ վեցանկյուն, տափօղակ/,ընտրվում են 5 (հինգ) երկրաչափական մարմիններ, որոնցից յուրաքանչյուրը 2 և ավելի անգամ պարտադիր պետք է կիրառել քննական առաջադրանքում․ միաժամանակ արգելվում է այլ մարմինների պատկերումը:
Քննական պահանջներ.
Առաջադրանքի գնահատման չափանիշներ.
Եթե կատարված քննական առաջադրանքում պատկերված չեն, կամ պատկերված է վիճակահանությամբ հատկացված մարմինները մեկական, կամ այլ մարմիններ, ապա քննական աշխատանքը, անկախ կատարման ձևից և որակից, չի քննվում և չի գնահատվում:
№ |
Հիմնական չափանիշներ |
№ |
Պարամետրեր |
Միավորներ |
|
1. |
Կոմպոզիցիոն լուծում |
1 |
A3 ձևաչափում կոմպոզիցիայի գրագետ տեղադրում |
5 |
20 |
2 |
Կոմպոզիցիոն մտահղացման ինքնատիպ և կերպարային լուծում |
||||
3 |
Երկրաչափական մարմինների համակցման սկզբունքի /մեկ մարմինը մյուսով հատելու/ կիրառում |
||||
4 |
Երկրաչափական մարմինների մասնատման սկզբունքի կիրառում |
||||
5 |
Երկրաչափական մարմինների հանման սկզբունքի կիրառում |
||||
2. |
Կառուցում |
1 |
Համակցվող /մեկ մարմինը մյուսով հատվող/ երկրաչափական մարմինների գրագետ կառուցում |
5 |
|
2 |
Մասնատված երկրաչափական մարմինների գրագետ կառուցում |
||||
3 |
Եկրաչափական մարմիններից ռելիեֆային ձևափոխում և գրագետ կառուցում՝ հանման եղանակով |
||||
4 |
Երկու կետով կառուցվող հեռանկարի պահանջների պահպանում |
||||
5 |
Երկրաչափական մարմինների կառուցման գծային թույլ արտահայտում |
||||
3. |
Կատարողական հմտություններ և կարողություններ |
1 |
Լուսաստվերային մշակում |
5 |
|
2 |
Տոնային մշակում |
||||
3 |
Գծանկարի շտրիխային տեխնիկայի տիրապետում |
||||
4 |
Կոմպոզիցիայի դիտման կետի ընտրություն |
||||
5 |
Համաչափությունների պահպանում |
||||
4. |
Աշխատանքի ամփոփում |
1 |
Աշխատանքի ավարտվածություն |
5 |
|
2 |
Աշխատանքի մատուցում |
||||
3 |
Աշխատանքի արտահայտչականություն |
||||
4 |
Կոմպոզիցիոն մտահղացման բարդություն |
||||
5 |
Կոմպոզիցիոն մտահղացման լիարժեք բացահայտում |
Ընդամենը՝ 20 միավոր
Նախապես ծածկագրված քննական աշխատանքը ստուգվում և գնահատվում է քննական հանձնաժողովի բոլոր անդամների կողմից անհատապես` համաձայն գնահատման կից ներկայացված չափանիշների: Ստացված հանրագումարային միավորը միջինացվում է 20.00 (քսան) միավորի սահմանում: Դրական են համարվում 7.5 և բարձր միավորները (համաձայն ՀՀ կառավարության 2012 թվականի ապրիլի 26-ի N 597-Ն որոշման) ․ գնահատման միավորները նշանակվում են հարյուրերորդական մասի պահպանմամբ:
«Դիզայն» մասնագիտության «ԿՈՄՊՈԶԻՑԻԱ» քննական առարկայի առաջադրանքի երկրաչափական մարմիններ
Ձև 1
Գիտելիքի, ստեղծագործական կարողությունների թեստ (ԳՍԿԹ):
ՃԱՐՏԱՐԱՊԵՏՈւԹՅԱՆ ԵՎ ՇԻՆԱՐԱՐՈւԹՅԱՆ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԱԶԳԱՅԻՆ ՀԱՄԱԼՍԱՐԱՆԻ
2024-2025 ՈւՍՈւՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ԸՆԴՈւՆԵԼՈւԹՅԱՆ (ԸՍՏ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻԱՏԻ Ու ԱՆԸՆԴՀԱՏ ԵՎ ԻՆՏԵԳՐԱՑՎԱԾ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԻ) ՆԵՐԲՈւՀԱԿԱՆ` ԳԻՏԵԼԻՔԻ, ՍՏԵՂԾԱԳՈՐԾԱԿԱՆ ԿԱՐՈՂՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԹԵՍՏԻ («ԳՍԿԹ») ՔՆՆԱԿԱՆ ԱՌԱՐԿԱՅԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԸ, ՔՆՆԱԿԱՆ ԱՌԱՋԱԴՐԱՆՔՆԵՐԸ ԵՎ ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ՉԱՓԱՆԻՇՆԵՐԸ
ՄԱՍՆԱԳԻՏՈւԹՅՈւՆ
«073101.00.6 - Ճարտարապետություն»
Գիտելիքի, ստեղծագործական կարողությունների թեստի կառուցվածքը
Թեստը կազմված է 3 հիմնական գիտակարգերից․
2. «Երկրաչափություն»․
2.1 Հարթաչափություն
2․2 Տարածաչափություն
3. «Տրամաբանություն».
Նպատակն է ստուգել դիմորդի դատողություններ անելու և վերլուծական հմտություն ցուցաբերելու կարողության մակարդակը։
Կազմված է օրինաչափությունները բացահայտելու, վերլուծելու, տարածական հարաբերությունները, կառուցվածքային սկզբունքները և նախագծման սահմանափակումները հասկանալու հարցերից:
II. «Արվեստ և ճարտարապետություն» գիտակարգը ներառում է հետևյալ բաժինները․
1.Արվեստի և ճարտարապետության հայկական օրինակներ.
2. Արվեստի և ճարտարապետության համաշխարհային օրինակներ.
3. Ճարտարապետական խնդիրներ.
4. Ճարտարապետական տեքստի ընկալում.
III «Գծագրություն» գիտակարգը ներառում է հետևյալ բաժինները.
Նպատակաուղղված է ստուգելու դիմորդների` ուղղի և շրջանագծի, ինչպես նաև երկու շրջանագծերի շոշափման երկրաչափական օրինաչափություններով խնդիրների կատարման ունակությունները։ Լծորդման բաժնի խնդիրները ենթադրում են․
2. Աքսոնոմետրիա, հատույթ, պրոյեկցիա
Նպատակաուղղված է ստուգելու դիմորդների՝ գրաֆիկական աշխատանքների կատարման ունակությունները, ծավալատարածական ընկալման և պատկերման մակարդակը։
Առաջադրանքի առաջին հատվածի արդյունքները լրացվում են ձևաթղթում (Հավելված 1), իսկ երկրորդ՝ «Գծագրություն» բաժնի առաջադրանքը կատարվում է A2 ձևաչափի գծագրական թղթի վրա։
Թեստի ամբողջական կատարման և ձևաչափի լրացման համար սահմանվել է 4 աստղաբաշխական ժամ՝ (240 րոպե):
Թեստը գնահատվում է 20 միավոր, որը բաշխվում է հետևյալ կերպ․
Աղյուսակ 1. Թեստի բաժինների գնահատումը
Հ/Հ |
Գիտակարգ/բաժին |
Հարցերի քանակ |
Միավոր |
1 |
Մաթեմատիկա և տրամաբանություն |
15 |
7,5 |
1․1 |
Հանրահաշիվ |
4 |
2 |
1․2 |
Երկրաչափություն |
8 |
4 |
1․3 |
Տրամաբանություն |
3 |
1,5 |
2 |
Արվեստ և ճարտարապետություն |
11 |
5,5 |
2․1 |
Արվեստի և ճարտարապետության հայկական օրինակներ |
3 |
1,5 |
2․2 |
Արվեստի և ճարտարապետության համաշխարհային օրինակներ |
3 |
1,5 |
2․3 |
Ճարտարապետական խնդիրներ |
3 |
1,5 |
2․4 |
Ճարտարապետական տեքստի ընկալում |
2 |
1 |
3 |
Գծագրություն |
2 |
7 |
3․1 |
Լծորդում |
1 |
3 |
3․2 |
Աքսոնոմետրիա, հատույթ, պրոյեկցիա |
1 |
4 |
Ընդհանուր |
28 |
20 |